måndag 7 februari 2011

Hello!!


Har lite svårt för att leva här och nu för tillfället, har hela tiden en känsla i kroppen av att jag längtar efter något obestämbart....men såklart så är det vår och ljus och lite mera liv!! Allt känns trögt hela jag är trög, sitter vid köksbordet och tittar ut på leran, alla ruttna äpplen och löv. Trädgården har nog aldrig varit fulare, tänk att den ska bli grön och inbjudande....känns inte realistiskt!! Är så fantastiskt trött på vinterkläder, vantar, mössor, kyla..... nä för tusan ge hit lite sol och värme och energi och gärna någon trädgårdsgubbe som orkar rensa upp skiten!!
Nä, får blänga lite extra på mina glada tulpaner!!
Ha det så gott kära vänner!!
Kramar Madeleine

12 kommentarer:

  1. Hej!

    Jaa, det vore minsann inte fel med lite sol och värme. Till dess får du vända blicken inåt istället, mot ditt vackra hem och ignorera "leran" utanför!

    Hoppas du får en fin dag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Visst är det lerigt ute men ändå så försöker jag se frammemot att grönskan är snart här...

    Men det är så härligt med alla fina blommor inne nu, så man får försöka tänka på det!

    Men nu måste jag fortsätta damsuga :)

    Ha en bra måndag!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färgklick det är med tulpaner!

    Håller med dig om att det känns svårt att tänka sig att trädgården ska bli grön och fin igen. Men snart väcks allt till liv igen och vi får energi att gå ut o greja!

    Hoppas du får en riktigt skön start på nya veckan, kram Maria

    SvaraRadera
  4. Håller fullständigt med. Nu vill man bara att det skall bli VÅR.

    Hoppas att dina vackra tulpaner ger lite energi :)

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Halloj, jag tittar inte på väderprognosen längre, om det inte föreligger någon väderkatastrof förstås. Just nu vräker det ner stora snöflingor och jag får nog sätta på mig solbrillorna så det vita hemska känns mer avlägset! Vill ha vår och sol, NU!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig fullt ut. Ska dessa gråa och trista trädgårdar verkligen prunkna av grönska igen? JA det ska dem men det känns väldigt långt borta för tillfället. Tur att det finns lite färg inomhus som piggar upp!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. jag håller med dig helt och hållet, mer sol och lite grönska tack....
    Ha en finfin eftermiddag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  8. Här hos oss har barnen sportlov v 7, så tills dess tycker jag att snön och kylan kan vara kvar. Men måndag v 8 kan det gärna få vara vår för mig *ler*.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  9. Hej Madeleine.
    Så härlig bukett i fina glada färger. Ja jag längtar också sååå efter vår och sol.
    Ha en fin kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Hej, nu får vi göra det så vårligt vi kan inne, vi har iochförsig snö och is här än och just nu snöar det stora 'lovikavantar' :(
    men tulpaner och kvistar i massor inne.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Håller med dig så, är så trött på vädret och alla dessa kläder som ska tas på innan man ska ta sig ut i gråslasket. Nä sol, värme och grönska vill man ha nu!
    Får frossa i tulpaner och andra vårblommor så länge!
    Ha en fin kväll!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Ja nu får det vara slut på allt mörkt, kallt och blaskigt. Fram med solen, värmen och våren. Fina tulpaner du införskaffat, de sprider så mycket glädje så snart kommer du på andra tankar ;) Mvh Anna

    SvaraRadera